
Eerste aanspreekpunt
Als medewerker op bijvoorbeeld ons Klant Contact Centrum of bij burgerzaken, facilitaire zaken of interne dienstverlening ben je het eerste aanspreekpunt of contactpersoon van Gemeente Amersfoort. Je ondersteunt inwoners, ondernemers, leveranciers of collega’s met vragen of wijst ze de weg. Van het aanvragen van een paspoort tot het registeren van een geboorte, en van servicecontracten tot complexe vragen over heffingen, vergunningen of onderhoud in de stad. Dienstverlening is niet gebonden aan een team of afdeling; collega's door de hele organisatie kunnen een dienstverlenende functie hebben.

Vacatures in dienstverlening en publiekszaken
Staat jouw vacature er niet tussen? Stel een job-alert(Verwijst naar een externe website) in.
Toegankelijke dienstverlening
Dienstverlening van de gemeente moet voor iedereen toegankelijk zijn. Je biedt duidelijke en begrijpelijke informatie aan alle inwoners. Als iemand specifieke ondersteuning nodig heeft, dan zorg jij ervoor dat de juiste hulp beschikbaar is. Denk aan een teletolk voor iemand met een gehoorbeperking of de inzet van persoonlijke ondersteuning via het Wijkteam in de buurt. Hierdoor kan iedereen zonder problemen toegang krijgen tot de diensten van de gemeente.
Maatwerk bieden
Je krijg veel ruimte om een passende oplossing te vinden, ook als dat om maatwerk vraagt. Natuurlijk zijn er kaders en standaarden, maar we gaan uit van de menselijke maat in alles wat we doen. Dat vraagt verantwoordelijkheid van onze collega’s. En de motivatie om niet los te laten tot iemand écht geholpen is.